De Ring is zo lang dicht geweest omdat alles is blijven staan totdat de officier van justitie gearriveerd was. Pas na 2 uur is men begonnen met opruimen. Als je daar schade hebt gehad enk ik dat je een goede kans maakt op een vergoeding als je er maar een advocaat op zet en geduld hebt.
Ik denk dat de Ring in dit geval wel aansprakelijk gesteld kan worden en dat die het dan maar moet verhalen op de firma die de Baustelle zo heeft neergezet. Ik ben allang blij dat ik er goed doorheen ben gekomen. Over een paar dagen zet ik mijn video wel weer online, hij staat nog steeds gelinkt op een website waar ik hem niet gelinkt wil hebben (Save the Ring).
Het grote Nürburgring topic van 2011
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Denk dat je bij een verzekering 0,1% kans maakt, nagenoeg alle verzekeringen hebben ergens wel een clausule waarmee rijden op een circuit (de discussie of de nurburgring een circuit is of niet ga je echt verliezen) of zelfs tourritten - als er een wedstrijdelement aanwezig is - voor eigen risico komen. Vooral het wedstrijdelement is belangrijk. Zo is het wel eens voorgevallen dat iemand na schade op de openbare weg, tijdens een tourrit, geen uitkering kreeg. Discussie ging uiteindelijk zelfs over de uitleg van de intentie van de rit... snel, langzaam, touren.. uiteindelijk gaf het wedstrijdelement de doorslag. Die polisvoorwaarden zijn vaak zo venijnig geformuleerd dat het net allemaal niet op de zwarte/grijze lijst valt, maar wel voor meerdere uitleg vatbaar is zolang je als verzekeraar maar lang genoeg blijft dwarsliggen. Als de verzekeraar kan hardmaken dat je opzettelijk/bewust extra risico's hebt aanvaard kun je het shaken, en dat is maar goed ook anders zouden de niet racers nog veeeel meer premie betalen
Dit neemt niet weg dat je de ring aansprakelijk kunt stellen. Van haar mag je als prof. organisatie méér verwachten. Zij zal zich dan ook minder snel op het 'eigen risico' gebeuren kunnen beroepen.. al helemaal aangezien er toch aardig geld wordt betaald om daar te mogen racen, niet? Hier zit zeker wel een kans ... zal ongetwijfeld iemand tussen zitten die er een zaak van maakt. Ik ben benieuwd!
Dit neemt niet weg dat je de ring aansprakelijk kunt stellen. Van haar mag je als prof. organisatie méér verwachten. Zij zal zich dan ook minder snel op het 'eigen risico' gebeuren kunnen beroepen.. al helemaal aangezien er toch aardig geld wordt betaald om daar te mogen racen, niet? Hier zit zeker wel een kans ... zal ongetwijfeld iemand tussen zitten die er een zaak van maakt. Ik ben benieuwd!
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Toevallig 2 weken geleden een ritje gehad met de Ringtaxi! Misschien had ik een chauffeur die dit wel deed, maar ik vond dat deze man echt alles goed in de gaten hield. Zelfs ons als passagiers werden continu even in de gaten gehouden of alles nog OK was.
Ook een Clio RS ingehaald, waarvan hij al zei dat die kerel ons niet zag. Pas toen ie het zag ging ie er lang.
Beste man is testrijder bij BMW en had zoveel controle over de wagen dat ik geen moment eng gevoel had, terwijl het soms zooo hard ging op een redelijk vochtige baan. Ook driften deed ie, maar alleen als er niemand achter hem reed en ook dit was erg gecontroleerd... Nu was dit s' ochtends, dus nog niet erg druk op de baan.
Maar aangezien jij er regelmatig rijdt zul jij andere ervaringen hebben met de ringtaxi's
Gezien het filmpje kan ik me wel voorstellen dat er een crash is geweest... Echt slecht aangegeven en net als in een file, diegene die later aankomt moet nog 10x harder remmen dan de 1e... Het is gewoon toeval, of pure pech hoe u wilt, dat hierbij een ringtaxi is betrokken. Het had net zo goed een Porsche GT3, een Swift of Clio RS geweest kunnen zijn.
@Alle mietjes!
Ga gewoon op een druk weekend naar de Ring toe! De baan op hoeft niet eens, de sfeer die daar hangt is geweldig! Je kunt op verschillende punten langs de baan kijken wat ook errug leuk is! Rijden zoveel dikke auto's!
Ben er nu een paar keer geweest en heb me echt vermaakt!
@BerthilBerthil schreef:Ik kan de Ringtaxi wel bijhouden, zeker met 3 man in de taxi.
Al kom ik op de rechte stukken (nog) wel wat vermogen tekort.
Inhalen doe ik ze niet, die kijken nergens naar aangezien het niet hun eigen spul is.
Toevallig 2 weken geleden een ritje gehad met de Ringtaxi! Misschien had ik een chauffeur die dit wel deed, maar ik vond dat deze man echt alles goed in de gaten hield. Zelfs ons als passagiers werden continu even in de gaten gehouden of alles nog OK was.
Ook een Clio RS ingehaald, waarvan hij al zei dat die kerel ons niet zag. Pas toen ie het zag ging ie er lang.
Beste man is testrijder bij BMW en had zoveel controle over de wagen dat ik geen moment eng gevoel had, terwijl het soms zooo hard ging op een redelijk vochtige baan. Ook driften deed ie, maar alleen als er niemand achter hem reed en ook dit was erg gecontroleerd... Nu was dit s' ochtends, dus nog niet erg druk op de baan.
Maar aangezien jij er regelmatig rijdt zul jij andere ervaringen hebben met de ringtaxi's
Gezien het filmpje kan ik me wel voorstellen dat er een crash is geweest... Echt slecht aangegeven en net als in een file, diegene die later aankomt moet nog 10x harder remmen dan de 1e... Het is gewoon toeval, of pure pech hoe u wilt, dat hierbij een ringtaxi is betrokken. Het had net zo goed een Porsche GT3, een Swift of Clio RS geweest kunnen zijn.
@Alle mietjes!
Ga gewoon op een druk weekend naar de Ring toe! De baan op hoeft niet eens, de sfeer die daar hangt is geweldig! Je kunt op verschillende punten langs de baan kijken wat ook errug leuk is! Rijden zoveel dikke auto's!
Ben er nu een paar keer geweest en heb me echt vermaakt!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
X2frankie schreef:Als ik daar naar toe ga, wil ik rijden ook....
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
ken je me een hand geven ...........P5ycH0 schreef:Mijn auto begeeft het al als ik er aan denk....
burn rubber not your soul
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
gewoon gaan mannen! Zo eng is het nou ook weer niet. Je hebt toch ogen in je kop en spiegels op je auto. Gewoon je doppen open en lekker knallen. Op de openbare weg gebeuren dagelijks meer ongelukken dan op de Ring, en daar durven jullie wel elke dag te rijden..
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- Nurby
- 4 op een rij!
- Contacteer:
- Locatie: Noord-Holland Noord
Bericht
Rick
Hear, hear... x2mushrop schreef:gewoon gaan mannen! Zo eng is het nou ook weer niet. Je hebt toch ogen in je kop en spiegels op je auto. Gewoon je doppen open en lekker knallen. Op de openbare weg gebeuren dagelijks meer ongelukken dan op de Ring, en daar durven jullie wel elke dag te rijden..
Rick
Onze sponsors