R53 p1688
Geplaatst: 24 feb 2022, 23:15
Hoi iedereen!
Na lange tijd MINIloos te zijn, heb ik nu een project gekocht....
Gaat helaas de verkoop weer in uiteindelijk, maarrrr eerst ff genieten als hij klaar is!
Een R53 van 2004, kennelijk stage 2 getuned, zo te zoen 15% poelie en andere injectoren, grotere intercooler enz.
Zou 240 pk hebben volgens een aankoopnota die erbij zit.
Wat ik vooral zie is dat er veel nieuwe onderdelen op zitten...
Probleem is dat de MINI stationair bokt en op 3,5 cilinder loopt, en met rijden inhoud, multiriem piept en slipt wat de werking v d compressor natuurlijk ook niet ten goede komt....
Bij uitlezen kwam p1688 naar boven, msl uit.
Krukaspoelie is niet kapot, bypassklepje nieuw, bougies bobine en kabels nieuw zo te zien....
Multiriem lag te slap naar mijn zin, waarsch foute maat erop, maar het schokbrekertje dat erop zit is eht een fietspompje dus die ga ik sowieso vervangen.
Als ik de distributieketting draai blijft de spanner even hangen waardoor de ketting verspringt dus dat is zeker niet ok lijkt mij, misschien is de spanner slecht en is dit vaker gebeurd en is de timing niet ok...
Geleiders en tandwielen zien er redelijk nieuw uit allemaal.
Iemand tips/ervaringen met zo'n klacht/storing?
Ik hoor graag van jullie!
Mvg Martijn
Na lange tijd MINIloos te zijn, heb ik nu een project gekocht....
Gaat helaas de verkoop weer in uiteindelijk, maarrrr eerst ff genieten als hij klaar is!
Een R53 van 2004, kennelijk stage 2 getuned, zo te zoen 15% poelie en andere injectoren, grotere intercooler enz.
Zou 240 pk hebben volgens een aankoopnota die erbij zit.
Wat ik vooral zie is dat er veel nieuwe onderdelen op zitten...
Probleem is dat de MINI stationair bokt en op 3,5 cilinder loopt, en met rijden inhoud, multiriem piept en slipt wat de werking v d compressor natuurlijk ook niet ten goede komt....
Bij uitlezen kwam p1688 naar boven, msl uit.
Krukaspoelie is niet kapot, bypassklepje nieuw, bougies bobine en kabels nieuw zo te zien....
Multiriem lag te slap naar mijn zin, waarsch foute maat erop, maar het schokbrekertje dat erop zit is eht een fietspompje dus die ga ik sowieso vervangen.
Als ik de distributieketting draai blijft de spanner even hangen waardoor de ketting verspringt dus dat is zeker niet ok lijkt mij, misschien is de spanner slecht en is dit vaker gebeurd en is de timing niet ok...
Geleiders en tandwielen zien er redelijk nieuw uit allemaal.
Iemand tips/ervaringen met zo'n klacht/storing?
Ik hoor graag van jullie!
Mvg Martijn