Overspuiten? Cooper S

Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

15 mar 2007, 08:02

CooperS-lightningblue schreef:
peter schreef:
CooperS-lightningblue schreef:Als ik per see Nightfire Red had willen hebben op m'n S, dan zat hij er nu gewoon op. Niks is onmogelijk.

Maar goed, ik snap dat ze dat zeggen. :wink:
Denk je nu echt dat ze in de fabriek op die ene extra order in die speciale kleur zitten te wachten...? Helaas zijn fabrieken niet zo flexibel. Het hek zou ook wel van de dam zijn als ze daaraan begonnen. Ik zou dan graag een nieuwe R53 MCSC willen bestellen in het Jet Black i.p.v. Astro Black.
1 op de zoveel duizend Mini's is hetzelfde door de vele optie en kleurcombinaties. Je zal altijd mensen hebben die net weer iets anders willen. Je zal dan echt je portemonnee moeten trekken en de stoute schoenen aan moeten trekken om de auto lokaal in de kleur naar wens te laten spuiten.
Nee daar zitten ze absoluut niet op te wachten, maar het is gewoon mogelijk. Als ik een Cooper S bestel en ik zie een nagenoeg dezelfde auto staan (Een MINI Cooper in dit geval in Nightfire Red) in een kleur die ik wil hebben, dan moet dat gewoon kunnen. Zo vind ik ook dat je een cabrio in het Mellow Yellow moet kunnen bestellen, ondanks dat de configurator zegt dat het niet mogelijk is. En ik ben best bereid daar een paar eurootjes (lees net zoveel als een metallic kleur) extra aan uit te geven, zeker als ik weet dat het DIE kleur moet worden. :wink:
Ze gaan gewoon niet een hele productielijn stilleggen om 1 auto in een andere kleur te spuiten. Bij sommige merken kan je een speciale kleur bestellen (vaak een originele kleur die normaal niet op dat type leverbaar is, zoals oxygen blue bijvoorbeeld) maar dan kan je wel 2 a 3 maanden extra levertijd hebben. De fabriek wacht dan met fabriceren van die auto tot ze meerdere verzoeken hebben. Dat is de enige manier om een klant tegemoet te kunnen komen tegen een voor de klant acceptable vergoeding.

Rijkswaterstaat heeft onlangs 23 Pickups afgenomen bij mijn oude werkgever. Je mag 1 keer raden waar deze auto's in de specifieke RAL kleur zijn gespoten... Juist ja, hier in Nederland en ze zijn gewoon nog wit onder de motorkap.
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

15 mar 2007, 08:11

Of ze nu een cooper S of een cooper door die spuithal sturen, lijkt mij een kleine moeite.
Peerkie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 449
Lid geworden op: 20 jan 2007, 22:13

15 mar 2007, 08:13

Auto Wrapping

Wel een heel goed idee moet ik zeggen. Als je eens een poosje een andere kleur wilt of zo. En inderdaad ook metee een beschermlaagje. De vraag is natuurlijk wel of je bij zo'n bedrijf kleuren als Oxy of Nightfire kan laten plakken.
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

15 mar 2007, 11:30

Zie het al voor me bij de dealer...
Is het een kadootje?
- Ja
Welke kleur moeten we hem inpakken
:lachuh
Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

15 mar 2007, 17:25

..mmm car wrapping. Geen gek idee zo te zien. :wink:
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1392
Lid geworden op: 20 dec 2006, 23:30

17 mar 2007, 09:40

kstja0 schreef:..mmm car wrapping. Geen gek idee zo te zien. :wink:
Nee het is zeker de moeite waard en je kan er nog leuke dingen mee doen ook:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De porsche is normaal wit, de ferrari geel en de lamborghini zwart. Zou je niet zeggen hé?
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8

Terug naar “Exterieur”