Navigatie later inbouwen

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

02 jun 2007, 20:10

Weet iemand of je met het af fabriek satnav systeem ook dvd's kunt afspelen?. Lijkt me wel tof om ook films te kijken op het schermpje.
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

03 jun 2007, 11:19

Zal je toch eerst een navigatie systeem in moeten laten bouwen.
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

03 jun 2007, 12:21

MINIJCW schreef:Zal je toch eerst een navigatie systeem in moeten laten bouwen.
Haha dat is waar! :mrgreen: maar het zou toch eigenlijk mogelijk moeten zijn om dvd's af te kunnen spelen want er zit toch ook een dvd drive in? Misschien dat het met een simpele update wel kan.

Ik heb al enige navraag gedaan maar tot nu toe krijg ik te horen dat het niet mogelijk is en willen ze me opschepen met dat losse Garmin navigatiesysteem. Mij gaat het ook niet puur en alleen om navigatie maar ook om entertainment (radio, dvd, cd etc.) vandaar ook mijn vraag of dvd playback mogelijk is. Op dit moment is de servicemedewerker van mijn dealer aan het onderzoeken of het wel of niet kan.

Waarschijnlijk is het toch echt niet mogelijk en/of een te dure grap. Enige mogelijkheid wat dan overblijft is om de auto te verkopen of in te ruilen en een nieuwe Cooper S te bestellen (met satnav). Dit kost natuurlijk ook weer een vermogen want je hebt natuurlijk verlies op je auto en ik heb er ook al veel geld aan gespendeerd (jcw pakket, audio).

Aargh! gewoon dom dat ik het toen niet gelijk als optie heb genomen maar ja...toen vond ik het allemaal te duur worden. Als ik een deal zou kunnen maken dat ik maar € 2.000 ofzo zou moeten bijbetalen dan zou ik het misschien wel overwegen maar ik denk eerder dat het richting € 5.000 - € 7.000 gaat en dan heb ik nog niet eens mijn jcw pakket en audio wat dan nog ook overgezet moet worden.
kristofpr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 mar 2007, 10:11

03 jun 2007, 12:36

Ik kan het eens proberen eind van de week als ik eindelijk mijn MINI heb. Maar mij interesseert het dvd afspelen eerlijk gezegd niet veel. Ik zie mezelf namelijk niet een film kijken in de auto... Maar ik ben oh zo blij dat ik die extra investering heb gedaan. Het ziet er gewoon af uit en niet meer zo cheap als met de plastic snelheidsmeter. En het joystickje is ook geweldig :D
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

03 jun 2007, 13:21

kristofpr schreef:Ik kan het eens proberen eind van de week als ik eindelijk mijn MINI heb. Maar mij interesseert het dvd afspelen eerlijk gezegd niet veel. Ik zie mezelf namelijk niet een film kijken in de auto... Maar ik ben oh zo blij dat ik die extra investering heb gedaan. Het ziet er gewoon af uit en niet meer zo cheap als met de plastic snelheidsmeter. En het joystickje is ook geweldig :D
Ja joh! wrijf het maar meer lekker in! :cry: :(

Het afspelen van een dvd is af en toe wel handig als je 'lang' in de auto moet wachten en geeft het systeem toch wel wat extra's 8) Je hebt van die freaks die zelfs in de auto gamen :s

Mijn huidige snelheidsmeter vind ik er trouwens ook wel goed uitzien hoor (geen een ander merk heeft dit) maar toch vind ik het af fabriek satnav systeem "muchos" cooler. Ik heb het laatst in werking gezien op de AutoRai, zo'n jonge knul gaf mij een demonstratie en dat zag er wel 'cool' uit 8)

Ik ben benieuwd hoe je bevindingen zijn over je nieuwe Mini. Gefeliciteerd nog! :feest
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

03 jun 2007, 13:28

Bij de R53 was het ook niet mogelijk om DVD's af te spelen. Naderhand inbouwen is gewoon veel te duur. En op die 5 tot €7000 hoef je ook niet te rekenen. Tel maar het dubbele. Is voor de dealer nog een te jonge auto, maar ja als je genoeg centen hebt dan is alles mogelijk.
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

03 jun 2007, 14:09

MINIJCW schreef:Bij de R53 was het ook niet mogelijk om DVD's af te spelen. Naderhand inbouwen is gewoon veel te duur. En op die 5 tot €7000 hoef je ook niet te rekenen. Tel maar het dubbele. Is voor de dealer nog een te jonge auto, maar ja als je genoeg centen hebt dan is alles mogelijk.
Ja, dat geloof ik ook wel, dan houdt het op (particulier proberen te verkopen lukt ook niet).
Ik moet me er maar bij neerleggen (wijze les voor de volgende keer).
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

03 jun 2007, 14:26

M-iNdO schreef:
MINIJCW schreef:Bij de R53 was het ook niet mogelijk om DVD's af te spelen. Naderhand inbouwen is gewoon veel te duur. En op die 5 tot €7000 hoef je ook niet te rekenen. Tel maar het dubbele. Is voor de dealer nog een te jonge auto, maar ja als je genoeg centen hebt dan is alles mogelijk.
Ja, dat geloof ik ook wel, dan houdt het op (particulier proberen te verkopen lukt ook niet).
Ik moet me er maar bij neerleggen (wijze les voor de volgende keer).
Ja, d'r zijn altijd dingetjes waarvan je achteraf denkt, "dat had ik er meteen op moeten nemen". Bij mij is dat de HiFi bijvoorbeeld. Inderdaad gewoon bij neerleggen en de volgende keer terug denken aan de situatie van je MINI. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

03 jun 2007, 16:38

hifi op de r56 suckt nog steeds voor die 650 eu :roll:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

03 jun 2007, 17:29

:oops: Heb het nog niet gezien, dus geen idee hoe die klinkt, maar hoe dan ook, het zal veeeeeeeel beter zijn dan de standaard troep. Ach ja, ik maak me er inmiddels niet meer druk om.
Afbeelding
kristofpr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 mar 2007, 10:11

03 jun 2007, 17:50

ach ja ik had ook liever nu nog Park Distance control gehad maar ja....
M-iNdO
Be Mini
Be Mini
Locatie: Utrecht
Berichten: 566
Lid geworden op: 19 sep 2006, 07:33

03 jun 2007, 17:50

Sid schreef:hifi op de r56 suckt nog steeds voor die 650 eu :roll:
Boost suckt in ieder geval (vind ik). Ik heb idd meerdere negatieve verhalen over de HIFI upgrade gehoord.
Het is maar net hoe kieskeurig en audiofiel je bent maar ik denk dat je in alle gevallen beter af bent bij aftermarket spul. Desnoods ga je voor die € 650,00 shoppen bij de MediaMarkt en waarschijnlijk krijg je dan een betere sound dan de Hifi upgrade.

Mijn advies: spaar door en laat je adviseren door een audio speciaalzaak.
Wil je i.p.v. alleen harder ook een kwalitatief mooier en beter geluid met je OEM radio bereiken dan is
naast een goede versterker en speakers een RockFord Fosgate 3sixty geluidsprocessor onmisbaar.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

03 jun 2007, 18:15

kristofpr schreef:ach ja ik had ook liever nu nog Park Distance control gehad maar ja....
PDC?! :s Waar the hell heb je dat voor nodig op zo'n klein wagentje waar je de achterkant recht van afloopt. :? Een of andere lompe SUV, een enorme sedan of een coupé waar je de achterkant niet van kan zien, álá, maar een MINI... Maar goed, dat is mijn mening en die doet er vaak niet zo toe.
Afbeelding
kristofpr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 mar 2007, 10:11

03 jun 2007, 18:44

PDC al eens gezien in combinatie met Sat Nav 8)
uiteindelijk heb ik het er ook niet opgezet omdat ik het ook nutteloos vond voor een kleine wagen maar het blijft mooi op de Sat Nav
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

03 jun 2007, 19:52

kristofpr schreef:PDC al eens gezien in combinatie met Sat Nav 8)
uiteindelijk heb ik het er ook niet opgezet omdat ik het ook nutteloos vond voor een kleine wagen maar het blijft mooi op de Sat Nav
bmw style??? :D

Terug naar “Interieur en audio”