Ondersteuning voor IE6 vervallen!

Belangrijke mededelingen met betrekking tot het forum en de website (bijvoorbeeld wijzigingen en onderhoud) worden hier geplaatst. Of reageer hier ook met je feedback. Nieuwe categorie, nieuw forum? Vraag het hier of stuur een mailtje naar: beheerder@mixedminiclub.nl

Moderator: Forum beheerders

Ondersteuning voor IE6 vervallen!

Berichtdoor Red Scorpion op ma 08 feb 2010, 14:41

Ondanks het feit dat bijna alle forum bezoekers gebruik maken van een Internet browser die up-to-date is gaan we nu ook officieel kenbaar maken dat de MIXED MINI CLUB voor zowel het forum als de website geen ondersteuning meer geven voor Internet Explorer 6.x of lager.

Bezoekers of gebruikers die een verouderde browser gebruiken zullen een waarschuwing te zien krijgen (zie afbeelding) waarin dringend verzocht wordt om een actuele Internet browser te downloaden en deze te installeren. Ons forum werkt perfect met de laatste versie(s) van Google Chrome, FireFox 3.6, Apple Safari en Internet Explorer 8 of hoger. Bij het gebruik van onze website is het verstandig om ook de laatste versie(s) van Java.com en Adobe Flash te installeren en te gebruiken.

Wij ondersteunen daarom ook de website Wij Stoppen Ook met Internet Explorer 6.

Afbeelding
Afbeelding
Bezoek de website van Red Scorpion voor de laatste updates en foto´s.

“I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder.”
Steven Wright
Red Scorpion
Webmaster MIXED MINI CLUB

Re: Ondersteuning voor IE6 vervallen!

Berichtdoor Marcel Always Open op zo 28 maart 2010, 17:35

Is er sinds deze update ook iets anders veranderd in de weergave van attachments voor een IE gebruiker?

Want ongeveer heb ik een maand lang last van de volgende fout in weergave van Jpg attachments.
(IE v8 hier)
Bijlagen
attachments weergave.JPG
waarom toont het plaatje niet?
Marcel

Why straight when you can corner?
Marcel Always Open
MMC member

Berichtdoor Marcel Always Open op zo 28 maart 2010, 17:40

Daarnaast krijg ik ook heel vaak de volgende foutmelding, eignelijk vooral in topics waarin bijzondere links embedded zijn zoals Google of Youtube links.
Ik heb dat ook even op m'n werkadres gecheckt en daar is het ook (IE7 daar). Het is echt sinds mid-februari dat dit probleem ineens opduikt. Eerst krijg je de connection foutmelding, en daarna een "404" pagina
Bijlagen
fout in weergave forum als er byzondere posts als youtube zijn gemaakt.JPG
fout in weergave forum als er byzondere posts als youtube zijn gemaakt
Marcel

Marcel Always Open
MMC member

Berichtdoor Red Scorpion op zo 28 maart 2010, 17:52

Is er sinds deze update ook iets anders veranderd in de weergave van attachments voor een IE gebruiker?

Nee er is gelukkig niks met jouw IE 7 of 8 aan de hand. Dat het plaatje als een link wordt getoond heeft te maken met de LightBox viewer die ik geïnstalleerd heb. Dit is de modificatie die foto's uit het forum haalt en deze over het forum presenteert als een nieuwe laag.

Alleen is de foto van Sir Edwin te klein qua formaat (pixels) om goed te tonen. Je zou namelijk bijna niks meer kunnen zien door de titel en de extra knopen voor het sluiten en de volgende en vorige foto. Als er een grotere foto wordt geplaatst werkt die wel perfect. Helaas is de enige oplossing voor de mod om dan het plaatje los te laten zien. Ik zal de exacte pixel grote (resolutie) even moeten opzoeken en die plaatsen.

Hoop dat je vraag hiermee is beantwoord.
Afbeelding

Steven Wright
Red Scorpion

Berichtdoor Red Scorpion op zo 28 maart 2010, 17:56

Daarnaast krijg ik ook heel vaak de volgende foutmelding, eignelijk vooral in topics waarin bijzondere links embedded zijn zoals Google of Youtube links.

Dat klopt ook helemaal. Dat is een "bug" in Internet Explorer. Andere browsers hebben er geen last van. Dat heeft te maken met de volgorde van laden van de website. Zoals je misschien merkt laat FireFox, Google Chrome etc. eerst alle kaders, css style sheets, opmaak, lettertype en tekst en dan pas overige zaken. Microsoft Internet Explorer hanteert een andere volgorde. De mods worden als laatste geladen en dat kan wel eens lastig worden als het forum zowel YouTube filmpjes als een LightBox modificatie heeft. In Internet Explorer 8 is dit probleem helemaal opgelost en gaat het wel helemaal goed. Helaas is hier niks aan te veranderen.
Afbeelding

Steven Wright
Red Scorpion

Berichtdoor Marcel Always Open op zo 28 maart 2010, 18:12

In Internet Explorer 8 is dit probleem helemaal opgelost en gaat het wel helemaal goed.

Jamaar, maar, maar, ik gebruik thuis IE versie 8 ... En als het nou alleen bij mij zou zijn, dan had ik wel Firefox geïnstalleerd, maar met mij zijn nog veel andere mensen die IE gebruiken om dit forum te lezen.

Moet ik soms een nieuwe versie van Lightbox installeren?
Dank voor het uitgebreide antwoord! :salut :toppie
Marcel

Marcel Always Open
MMC member

Berichtdoor Brittey op zo 28 maart 2010, 22:12

Ik maak sinds een paar weken gebruik van Google Chrome en ... noooooit meer een foutmelding of vastlopert gehad die met IE8 schering en inslag waren en bovendien is GC veeeel sneller!
Afbeelding
Brittey
MMC member

Berichtdoor Marcel Always Open op zo 28 maart 2010, 22:41

Ja vast wel. maar dat was niet het onderwerp :rofl2
Marcel

Marcel Always Open
MMC member

Berichtdoor Brittey op zo 28 maart 2010, 22:54

Ik had voorheen ook de foutmeldingen die jij weergaf maar sinds ik Google Chrome gebruik heb ik die niet meer.
Afbeelding
Brittey
MMC member

Berichtdoor Red Scorpion op za 03 apr 2010, 13:56

@Marcel: ik ga morgen (het is toch slecht weer) even één en ander nakijken wat de oorzaak zou kunnen zijn van de melding. Moet ook de database even optimaliseren. Maar ik zal even nazoeken wat er aan de hand kan zijn. Zou je zelf kunnen nakijken of je de laatste versie van Java op je computer is geïnstalleerd.
Afbeelding

Steven Wright
Red Scorpion

Keer terug naar Website en het forum: mededelingen en feedback