Meguiar's (poetsproducten)

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

12 jun 2006, 18:58

Arjan schreef:
Hoorde ook al mensen roepen dat de velgenreiniger van Kruidvat ook erg goed is om maar even wat te noemen.
Ja vraag maar aan MiniPaul en Sleefje. :D
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

13 jun 2006, 11:36

FunkyRAT schreef:ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst meguiars producten gekocht. Ik gebruikte voorheen altijd turtle wax groen en blauw. Ik heb die ultra safe wheel brush, de ultimate drying towel en de nxt gen tech wax gekocht. Al met al rond de 55 euro kwijt voor 3 producten.

Mijn bevindingen:
Die ultimate drying towel droogt net zo goed (misschien zelfs slechter) als mijn 100% leer zeem die ik voorheen gebruikte.
Die nxtgen tech wax is makkelijker uitwrijfbaar dan turtle wax, maar qua glans zo goed als zelfde resultaat.
De ultra safe wheel brush is wel fantastisch, maar dat is omdat ik hiervoor geen andere wheelbrush had, dus kan ik het ook niet vergelijken.

Al met al vind ik de towel en de tech wax best wel geldverspilling, ik probeer die wax echter goed te praten door dat je voor 20 euro meer (dan turltewax) een applicator pad erbij krijgt en het makkelijker uitwrijfbaar is.

Ik begrijp die hype rond meguiars dus niet echt (ben ik nu aan het vloeken in de kerk?)
Is niet vloeken in de kerk hoor :)

De glans van de NXT Wax zou dieper moeten zijn dan van Valma/Turtle. Dat zijn althans mijn eigen bevindingen. Wat je nog niet hebt vergeleken is duurzaamheid van de waslaag. Ik heb mijn MINI nu al maanden niet voorzien van een nieuwe waslaag, maar hij staat nog steeds te glimmen. Ik kan 'm gewoon slechts afspoelen, met een mooi glimmend resultaat. Daarnaast gebruik ik VEEL minder NXT wax bij een poetsbeurt dan ik met andere wax deed (kwakje ter grootte van een 10ct stuk voor een bodypaneel). Dus mindere hoeveelheid + lagere frequentie = goedkoper. Met een fles NXT wax kun je echt ontzettend lang doen. Ik ben zelf op de lange termijn goedkoper uit met Meguiar's.

De Water Magnet (of bedoel je deze niet?) gaat beter werken naarmate je 'm vaker hebt gebruikt. Tip: na het gebruik in de wasmachine. Vouw 'm ook een paar keer op voordat je 'm gebruikt! Gebruik 'm dus niet als een grote prop, dat werkt niet. Ik kan met één water magnet makkelijk twee auto's na elkaar drogen. Hiermee niet vegen (zoals een zeem) maar deppen: geen kans op zandkorreltjes die krassen achterlaten.

Voor het beste resultaat geldt, gebruik de producten op de juiste manier en oefen wat ermee. Je kan superveel tips vinden op www.meguiars.nl/forum of vraag het in dit topic :).

Wat je zelf prettig vindt kun je natuurlijk alleen zelf beslissen.
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

17 jun 2006, 15:34

Ik ga even heel eerlijk vertellen wat ik van meguiars vind.
Het is allemaal goed spul, maar je betaald echt voor de naam.
Veel poets produkten zijn net zo goed en goedkoper, of zelfs beter en goedkoper.
Ok ik heb het voordeel dat ik het voor niks kan doen bij de autocleaning waar ik gewerkt heb, maar wilde wel eens het verschil zien :wink:

hopelijk niemand boos op mij nou
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

17 jun 2006, 18:51

@Coen: het blijft wel lange tijd stil....
Kennelijk heb je toch indruk gemaakt :wink:
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

17 jun 2006, 18:52

:mrgreen: Ik merk het morgen wel of ik Remy ben geworden >)
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

17 jun 2006, 19:28

@Coen: Uhhh....jij rijdt toch weer voorop??? :lachuh
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Gebruikersavatar
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: koewacht
Berichten: 784
Lid geworden op: 03 dec 2005, 22:55

17 jun 2006, 22:10

MINIJCW schreef::mrgreen: Ik merk het morgen wel of ik Remy ben geworden >)


MARTINNNNNNNNNN, ken jij ene Koen????????????? >)
Nee,jij wel??? >) :() .......................................................................... :wink:
MINI...................................The best there is.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

17 jun 2006, 23:01

MINIJCW schreef:Veel poets produkten zijn net zo goed en goedkoper, of zelfs beter en goedkoper.
Welke? Wil ik graag weten dan ;)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

18 jun 2006, 23:33

Coen?? wie is dat?

:mrgreen:

Geintjuuuhh hoor Coen ;-)

Maarre... ik weet nu:
Velgenreiniger koop je bij Kruidvat en nu dan de rest van het lijstje s.v.p ;-) :lol:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

18 jun 2006, 23:37

Nogmaals BEDANKT aan Coen voor het meenemen van het Meguairs poetsmiddel!!

Ga hem morgen meteen proberen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

19 jun 2006, 11:42

Ik gebruik spullen van system. Velgenreiniger, poets, autocleaner voor de vliegen, dashboardcleaner (en niet dat je dash daarna blinkt als een spiegel). Heb wel de ramencleaner van BMW.
Het leervet van meguiars is wel super.
Het is ook ieder zijn ding waar ie het makkelijkste mee werkt.
Ik vind meguiars gewoon duur :(

@Kaj, Graag gedaan en zie wel fotos na de behandeling :wink:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

19 jun 2006, 12:46

Ik moet nog even naar de bank, maar daarna ga ik het gebruiken. Als ik klaar ben zal ik een foto posten!
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

19 jun 2006, 14:48

Zo ik ben net druk bezig geweest met het Meguiars NXT generation Tech Wax.

Het duurde even maar na het afnemen met het microvezeldoekje zag ik behalve dat kleine krasjes weg zijn eigenlijk weinig verschil met wanneer ik het zelf doe zonder de Tech Wax.

Het geeft wel een lekker glad gevoel aan je auto en water sijpelt ervanaf ipv het blijft liggen.

Heel mooi en goed spul!! Jammer dat ik niet meer "Deep Gloss" zie dan normaal.....

Hier wat foto's; (Let niet op m'n velgen die zijn komend weekend weer aan de beurt voor de Detailing Spray en Clay!)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

19 jun 2006, 15:35

Jammer dat ik niet meer "Deep Gloss" zie dan normaal.....
@CooperS-indiblue:

De écht diepe glans krijg je in wezen niet door het waxen, maar door de lak vantevoren goed te reinigen! Waxen is in principe een eindstap, om het resultaat te beschermen. Hoe schoner de lak die eronder zit, hoe beter het resultaat.

Als je vantevoren aan de slag gaat met bijv. de Clay, Paint Cleaner en de Polish, wordt het resultaat nog mooier.

Is wel een boel werk, maar gelukkig slechts pakweg 2x per jaar nodig als je tussendoor je laklaag een beetje onderhoudt (wat dan ook een piece of cake is gelukkig). Heb dit zaterdag iig gedaan, zal hier nog foto's van proberen online te zetten.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

19 jun 2006, 15:57

Ja heb hem op aanraden van Coen ook eerst goed schoongemaakt en vervolgens pas gewaxed. Je ziet het wel een beetje, maar ik krijg niet echt het wow-effect waar ik op gehoopt had :mrgreen:

Maar goed, hij is lekker glad..... :mrgreen:
Afbeelding

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”