Meguiar's (poetsproducten)

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

15 mei 2006, 19:22

Ik zei het toch dat het goed werkt :) Ben er zelf ook erg tevreden mee.
erik-de-perik
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 222
Lid geworden op: 05 mar 2006, 00:01

19 mei 2006, 11:10

is er nog speciaal spul voor de chrome delen op mijn mini?
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

19 mei 2006, 11:40

Erik-de-perik schreef:is er nog speciaal spul voor de chrome delen op mijn mini?
Groupbuy Meguiars producten

Kijk even op de eerste pagina van dit topic naar alle producten (oranje links in bericht) of kijk op http://www.meguiars.nl
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

19 mei 2006, 12:18

erik-de-perik schreef:is er nog speciaal spul voor de chrome delen op mijn mini?
Ik gebruik de Metal polish. Werkt echt goed. Alles gaat mooi blinken :)
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

04 jun 2006, 17:12

Heb vandaag enkele Meguiars producten gebruikt:

Hier mijn bevindingen:

- Hot rims all wheel cleaner: Werkt perfect (een echte aanrader i.c.m. de Wheelbrush), het vuil droop er vanaf. Nog even schoon spuiten met de hoge drukreiniger en klaar was Miniboard :wink: . Ook alle remspiksels waren verdwenen:D . Ik heb dus de klei nog niet hoeven te gebruiken.

- The Wheelbrush: Had ik véél eerder moeten hebben. Had ik vroeger tenminste niet altijd zulke pijnlijk vingertoppen gehad na een velgenreiniging.

- The Ultimate Wash Mitt: Een erg goede washandschoen.

- The Quick detailer: Weet eigenlijk niet hoe ik die precies moet toepassen:oops: :? . Op het hardnekkig vuil/puntjes die nog resteren na een wasbeurt? En wat voor soort doek gebruik hiervoor?

-Watermagnet, drying towel: Ik droogde mijn auto tot nu nooit af. Heb dat nu wel gedaan met de Watermagnet. Ging in ieder geval snel.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

06 jun 2006, 23:12

Miniboard schreef: - The Quick detailer: Weet eigenlijk niet hoe ik die precies moet toepassen:oops: :? . Op het hardnekkig vuil/puntjes die nog resteren na een wasbeurt? En wat voor soort doek gebruik hiervoor?
Zat dit bij je Quick Clay? Dit gebruikt je icm het klei die erbij zit. Je kan deze ook tussen de poetsbeurten door gebruiken. Gebruik hiervoor bijv de Ultimate Wipe doek.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

07 jun 2006, 00:09

Maaij schreef:Zat dit bij je Quick Clay? Dit gebruikt je icm het klei die erbij zit. Je kan deze ook tussen de poetsbeurten door gebruiken. Gebruik hiervoor bijv de Ultimate Wipe doek.
Ik heb echter niet de Ultimate Wipe doek (moet die volgende keer ook maar eens bestellen). Kan ik ook een andere doek gebruiken. Katoen of iets dergelijk?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 jun 2006, 00:22

Katoenen doekjes kan je hiervoor ook gebruiken. Als het maar niet te hard is. Wel zorgen dat die schoon is (duh :) )
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 jun 2006, 19:44

Miniboard schreef: - The Wheelbrush: Had ik véél eerder moeten hebben. Had ik vroeger tenminste niet altijd zulke pijnlijk vingertoppen gehad na een velgenreiniging.
Deze heb ik vandaag ook gebruikt. Werkt echt super. Lijkt wel of deze speciaal voor de R95 JCW velgen is gemaakt :)
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

08 jun 2006, 15:47

Ha! ik heb een Meguiars brochure aangevraagd op de website en kreeg daar een gratis nxt generation Tech Wax bij. dat ga ik dit weekend eens uitproberen.

Binnenkort ook de quick detailing en de clay aanschaffen, de garage waar ik m'n deuren waarschijnlijk ga laten doen verkoopt ook meguiars meuk.

iDD
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

08 jun 2006, 17:33

iDarkDesign schreef:Ha! ik heb een Meguiars brochure aangevraagd op de website en kreeg daar een gratis nxt generation Tech Wax bij. dat ga ik dit weekend eens uitproberen.

Binnenkort ook de quick detailing en de clay aanschaffen, de garage waar ik m'n deuren waarschijnlijk ga laten doen verkoopt ook meguiars meuk.

iDD
De Quick detailing zit bij de Quick Glay inbegrepen (voor je het nog niet wist) :)
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini
Locatie: ZTM
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:17

12 jun 2006, 18:31

ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst meguiars producten gekocht. Ik gebruikte voorheen altijd turtle wax groen en blauw. Ik heb die ultra safe wheel brush, de ultimate drying towel en de nxt gen tech wax gekocht. Al met al rond de 55 euro kwijt voor 3 producten.

Mijn bevindingen:
Die ultimate drying towel droogt net zo goed (misschien zelfs slechter) als mijn 100% leer zeem die ik voorheen gebruikte.
Die nxtgen tech wax is makkelijker uitwrijfbaar dan turtle wax, maar qua glans zo goed als zelfde resultaat.
De ultra safe wheel brush is wel fantastisch, maar dat is omdat ik hiervoor geen andere wheelbrush had, dus kan ik het ook niet vergelijken.

Al met al vind ik de towel en de tech wax best wel geldverspilling, ik probeer die wax echter goed te praten door dat je voor 20 euro meer (dan turltewax) een applicator pad erbij krijgt en het makkelijker uitwrijfbaar is.

Ik begrijp die hype rond meguiars dus niet echt (ben ik nu aan het vloeken in de kerk?)
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

12 jun 2006, 18:41

Het wordt gewoon goed gemarket. Ik heb ongeveer dezelfde bevindingen. Ben wel heel benieuwd naar die wheelbrush! die ga ik ook maar eens aaschaffen!

iDD
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

12 jun 2006, 18:45

Kijk! aan dit soort meningen en bevindingen heb je wat (en dat is dus niet vloeken in de kerk)

Hoorde ook al mensen roepen dat de velgenreiniger van Kruidvat ook erg goed is om maar even wat te noemen.

Dus laat maar horen al die meningen en bevindingen :D
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

12 jun 2006, 18:47

Ik heb laatst velma zeep gekocht om de auto te wassen, maar dat is ook geen succes. Volgende keer koop in andere zeep. Of ik was hem even en dan naar de poetscentralen en dan osmose water er over heen. :D

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”