Meguiar's (poetsproducten)

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

Meguiar's (poetsproducten)

07 jan 2006, 19:26

Ik was al jaren mijn auto's erg goed met hier en daar een stukkie poetsen, zwarte kunstof delen mooi in het zwart, bandjes in de glim, enz.
Door jarenlang expirimenteren m'n eigen voorkeur opgebouwd voor de te gebruiken poets-/wasmiddelen en overige produkten. Maar op veel autoforums wordt gesproken over "Meguiar's" als het beste dat er bestaat.
Ik heb nu samen met een collega (VW Golf GTI V5) een paar produkten van dit merk aangeschaft: Een wax, een cleaner/krasverwijderaar, een bandenglim produkt en een "kunstof in het zwart"-produkt. Ik kan er nog niet veel over zeggen. Heb e.e.a. nu 1 keer gebruikt en ziet er goed uit, maar dat ik met alle produkten als je het net hebt aangebracht.
Wat gebruiken jullie???
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Gebruikersavatar
Yvon
Wingman
Contacteer:
Locatie: Hilversum
Berichten: 3150
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:32

07 jan 2006, 19:29

Gebruik zelf spul van de halfords. Alleen voor de plastic onderdelen heb ik een echt mini cleaner flesje. Ben er wel tevreden over dat halfords spul. De plastic cleaner van mini is echt toppie!
Afbeelding

_______________________________________
You can fight the sleep but you cannot stop the dream
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

07 jan 2006, 19:50

Jah! Meguiar's poetsgek meldt zich. :)

Wel eens op het Meguiar's forum geweest Sepp? www.meguiars.nl/forum

Ikzelf heb een aardige collectie Meg's onderhand :)
- NXT Car Shampoo
- NXT Tech Wax
- Applicator pads x2
- ScratchX
- Deep Crystal Polish
- Deep Crystal Paint Cleaner
- Hot Rims wheelcleaner
- Spokes Brush
- Water Magnet
- Ultimate Wipe microvezel
- Quick Clay Detailing system
- NXT Glass Cleaner
- NXT Spray Wax
En ben vast nog wat vergeten.

Misschien een keer een MINI Meguiar's poetsdemo organiseren? :)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

07 jan 2006, 20:20

Nexus schreef:Misschien een keer een MINI Meguiar's poetsdemo organiseren?
Ik zou zeggen laat ze maar komen :lol:

Maar even zonder gekheid doen ze dat van Meguair's?

Lijkt mij wel een leuk idee zo'n NewMINIclub poetsdemo :wink:

Misschien dat onze vrienden van MINIACS.be ook interesse hebben dan :D
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 jan 2006, 20:23

Ik gebruik ook Meguiar's

Erg goed spul. Vooral ScratchX en de Klei. :)
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

07 jan 2006, 20:43

Arjan schreef:
Misschien dat onze vrienden van MINIACS.be ook interesse hebben dan :D
ja, denk het wel :D
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

07 jan 2006, 20:45

Ik gebruik bendolit dit maakt de lak superglad, dit wordt ook in de racerij gebruikt voor een lagere luchtweerstand. Bijkomend voordeel is dat het vuil niet vasthecht aan de lak. En er zit geen schuurmiddel in als bij veel andere producten. (Dit is een belgisch product en is verkrijgbaar bij histor verf groothandels)

GR.werner
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

07 jan 2006, 20:57

Werner schreef:Ik gebruik bendolit dit maakt de lak superglad, dit wordt ook in de racerij gebruikt voor een lagere luchtweerstand. Bijkomend voordeel is dat het vuil niet vasthecht aan de lak. En er zit geen schuurmiddel in als bij veel andere producten. (Dit is een belgisch product en is verkrijgbaar bij histor verf groothandels)
Wij hebben ook een keertje zo'n product gebruikt wat speciaal gebruikt wordt in de racerij (Dulon) maar het product en de aanbrenger van het product waren geen vrienden van elkaar. :wink: We zijn daarom weer over naar Halfords en Valma producten en dus ??n product van MINI zelf.
(wat we nu gebruiken daar zijn we wel over tevreden overigens)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

07 jan 2006, 22:57

Ik heb mij MINI op een ProTech lakverzegeling getrakteerd, voorheen gebruikte ik ook Meguiars. Als je een nieuwe MINI met Meguiars zou doen en deze naast een nieuwe MINI met ProTech behandeling zet zul je misschien geen verschil zien, maar over 3 jaar zeker wel. De MINI wordt er ook superglad van, de laag zou 5 jaar moeten blijven zitten. In deze wintertijd is het voldoende om op de spuitplaats de MINI even goed af te spuiten voor een mooi resultaat. Hij blijft ook wat langer mooi na wat regenbuitjes, al is het niet zo dat je minder moet wassen. Per jaar kan de glans van een lak tot wel 25% achteruit gaan, met ProTech is dat nog maar 3%.

Scudy had een idee om eens een Wash & Shine meeting te organiseren om eens van elkaars ervaringen te leren. Bovendien weet Scudy er veel van omdat hij ook op professionele basis poetst. Ik vond het een leuk idee en heb hem gezegd dat hij een post moest maken in Events, maar hij heeft het tot nu toe niet gedaan.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

07 jan 2006, 23:03

Hoeveel kost zo'n Protech behandeling? Kan ik bij Scudy korting krijgen? :)
Hoe lang gaat zoiets mee?
wazowski
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Nijlen (B)
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 nov 2005, 13:19

07 jan 2006, 23:23

onze mini wordt alleen behandeld met microvezel en meguiar's, behalve de velgen, daar gebruiken we een product van w?rth voor. maar heel tevreden over meguiar's hier :)
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

07 jan 2006, 23:24

Ik wordt nu wel heel nieuwsgierig naar beide product(lijn)en.

Dus zo'n poetsdag zie ik wel zitten.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

07 jan 2006, 23:39

Ik ben nu al moe. Doe alleen afspuiten en af en toe de velgen. Zie zoiets als Protech dus wel zitten. Scudy kom maar op met je posting!
Het is overigens wel waar dat de lak zwaar achteruit gaat in een jaar tijd, maar iets wat niet nieuw meer is; daar verzwakt bij mij ook altijd de aandacht voor.

Ciao Luie Benno
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

07 jan 2006, 23:59

Scudy werkt nu niet meer bij ProTech. Zo'n behandeling kost geloof ik 600 euro voor een niet nieuwe auto (ik zou het thuis even na moeten kijken wat het ook alweer precies was). Ik geloof 100 euro duurder dan een nieuwe auto omdat ze eerst alle krasjes uit je lak polijsten. Ik denk dat we als NewMINIclub contact met hun opnemen alle NewMINIclubbers in aanmerking moeten kunnen komen voor de 10% korting die ik ook heb gehad. Veel BMW dealers met een eigen schadeafdeling hebben trouwens vaak een gecertificeerde ProTech-er die ook de ProTech laag mag aanbrengen. Voor 110 euro kunnen ze ook je velgen doen. En je leer en interieur hebben ze ook ProTech voor, maar dat heb ik zelf bij gekocht en zelf opgebracht.

Op een nieuwe auto krijg je 5 jaar glansgarantie, op een gebruikte 2 jaar. Maar omdat mijn auto er nog picobello uit zag ga ik er van uit dat de laag langer dan 2 jaar zijn volle . Als je na het wassen je auto afzeemt met hun produkt (wat je ook meekrijgt en wat je bij de meeste BMW dealers kunt kopen) blijft de glans langer goed. Ik kom vaak langs Moergestel waar het moederbedrijf van ProTech zit, als mijn garantie bijna afloopt ga ik er langs om de glans te laten meten en eventueel onderhandelen over een nieuwe laag als de glanswaarde te laag is :)

Ik heb ook een tijdje met Meguiars gewerkt, maar vond het toch behoorlijk arbeidsintensief. En juist net als je lak het het hardste nodig heeft is het te koud of het weer te slecht, dus sta je in de zomer laag op laag Megauiars aan te brengen en in de winter niet. Die ProTech laag blijft ongeacht weer altijd je lak beschermen, en dat wil ik graag want ik hou mijn MINI nog wat langer.
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

08 jan 2006, 17:34

@Sleefje: die plastic cleaner van Mini, doe je daar ook de zwarte spatboardranden mee? De meeste produkten die je op deze kunstof delen aanbrengt maken het zwarter maar gaan ook glimmen als een gek.
Dat het mooi zwart wordt is goed, maar een zijdeglans vind ik mooier dan van die superglim. Ik gebruikte tot nu toe hiervoor altijd 'Black chrome' van Turtle Wax. Een produkt als dit is van veel merken verkrijgbaar (zwarte vloeistof waarmee je de kunstof delen inwrijft en vervolgens uitwrijft). Dit spulletje van Turtle Wax bleef het langst zitten en gaf het meest natuurlijke resultaat. Nu heb ik voor de eerste keer hiervoor Meguiar's 'Gold class trim detailer' gebruikt. Dit spulletje is wit!?. Je moet het ook op de plastic delen inwrijven en weer uitwrijven. De kunstof delen worden er ook diep zwart van maar ik vind het nogal behoorlijk glimmen. Misschien kan ik het na een paar keer gebruiken beter beoordelen?
De poetsspullen voor de lak van Meguiar's hebben me daarentegen wel positief overtuigd.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”