Meguiar's (poetsproducten)

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

23 jan 2006, 19:46

Ik ben ook niet zo van de poets moet thuis al genoeg poetsen, breng daarom MINI naar een poetsbedrijf voor een fijne poetsbehandeling heb
ik een luie dag :| en MINI ook. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :|
Gebruikersavatar
P. de Gast
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Almere
Berichten: 325
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:19

24 jan 2006, 00:38

oke bedankt voor de tips...!!
ik ga maar ff snel die producten in huis halen...

ma moe morgen eerst ff voor een nieuw voorruit.. :S

greetz..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

26 jan 2006, 15:44

@P. de Gast: ff off-topic: Zit je nieuwe voorruit er al in?
Goed gegaan? Door wie laten doen? Mini dealer, Carglass, Autototaalglas?
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

29 jan 2006, 17:48

Zo, vandaag weer even de MINI verwend met een Meguiar's beurt (was hard nodig).

Eerst de velgen met Hot Rims
Dan de auto natgemaakt
Vervolgens wassen met de NXT Tech Shampoo en de Ultimate Wash Mitt
Afspoelen
Drogen met Water Magnet
Waxlaag bijwerken met NXT Spray Wax
Uitpoetsen met Ultimate Wipe
Ramen met NXT Glass Cleaner

Was wel even tegen de kou vechten: op het dak begon het afspoelwater al te vriezen voordat ik het weg kon vegen met de Water Magnet :P

Staat me hier een partij te glimmen die MINI 8)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

29 jan 2006, 20:58

Als het echt vrest wa ik de zuto niet, dat water gaat over in en tussen zitten ik denk nog meer dan bij regen. water dat vriest zet uit en dat kan dingen beschadigen.

Wel is het zo dat het in deze tijd beter is de auto wat vaker te wassen i.v.m. de pekel die over de weg gestrooid wordt. Was dus de auto op een moment dat het niet vriest maar dooit.

Ben benieuwd naar het resultaat, zal morgen eens kijken als ik naar school rij. En áls het resultaat er is...






... mag je de mijne ook doen! :mrgreen:
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

29 jan 2006, 21:07

Goh je zou echt de eerste zijn met de opmerking "zal ik de mijne er even naast zetten?" :? :mrgreen:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

29 jan 2006, 21:08

Ik doe het hoor!!!


En ermee scheuren doe je dan maar vóór het wassen! Want je weet hoe 'ie rijd!!!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

29 jan 2006, 21:09

Wat ik vaak met dit weer doe is gewoon even naar de hogedruk spuitplaats. Een beetje goeie spuitsplaats spuit met warm water en ook nog onthard.

Vanmorgen toch ook nog snel even gedaan voor de last minute meet, 5 min. werk. Daarna even 200 rijden en het water vliegt van mijn ProTech laag :)

Je krijg er niet alles af maar de pekel en zand is dan verdwenen, ook verstandig om dat te doen voor je gaat wassen als de auto erg vies. Als het maar boven 0 is bevriest het niet als je daarna gaat rijden.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

29 jan 2006, 21:14

Ja, precies dat doe ik ook.

En als ik 'm weel met de hand heb gewassen thuis rijd ik altijd nog even naar zo'n spuitplaats en gooi er € 0,50 in en ga dan achtereenvolgens heel snel te werk: beetje afspuiten wat er die rit is opgekomen, waxlaagje en gedestilleerd water.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

29 jan 2006, 23:25

Mini Poeper schreef:... mag je de mijne ook doen! :mrgreen:
Geen probleem trouwens, vraag ik wel m'n standaarduurtarief :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

30 jan 2006, 11:07

Ik blijf ook ondanks de kou de auto toch elke week wassen en houd hem goed in de wax. De buren verklaren je voor gek, maar ja wie mooi wil zijn....?
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

12 feb 2006, 21:43

Gister die klei geval met bijbehorende sprayer gekocht. Maar ja, ik heb allebei de MINI's gewassen (Henk moest leren) en het werd al snel erg laat. Bovendien heeft dat nu weinig zin, si die meteen vies. Zoals MINIJCW al zei zal ik dat voortaan 4x per jaar doen.
Moet nu alleen nog de Polish en Wax halen voor de poetssessie's. Autoshampoo alleen volstaat voor mij bij een gewone snelle was. Chrome spul heb ik ook al en nog wat voor 't kunststof.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

12 feb 2006, 21:48

Inderdaad, echt uitgebreide beurt (polish, cleaner, clay, etc.) hoeft helemaal niet vaak. Meguiar's beschermlaag gaat lang mee.

Bijhouden met shampoo inderdaad, ikzelf doe daarna eventjes snel een laagje Spray Wax om de waslaag bij te werken en klaar; glimt weer super. Kan in een uurtje gedaan zijn.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

12 feb 2006, 23:52

Nexus schreef:Inderdaad, echt uitgebreide beurt (polish, cleaner, clay, etc.) hoeft helemaal niet vaak. Meguiar's beschermlaag gaat lang mee.

Bijhouden met shampoo inderdaad, ikzelf doe daarna eventjes snel een laagje Spray Wax om de waslaag bij te werken en klaar; glimt weer super. Kan in een uurtje gedaan zijn.
Welke spray wax gebruikt je. De NXT? Hoe moet ik dit gebruiken.
Na het wassen en drogen gewoon op de auto spuiten en afpoetsen? Of op doekje spuiten en op de MINI aanbrengen?

Gebruik nu de gewone NXT wax, maar af en toe wil ik gewoon snel mijn waslaag bijwerken dus lijkt de spray wax wel handig ;)
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

29 mar 2006, 18:56

Sorry Maaij, lees je vraag nu pas!
Welke spray wax gebruikt je. De NXT?
Ja, ik heb zowel de normale (vloeibare) NXT wax als de NXT spraywax.
Hoe moet ik dit gebruiken. Na het wassen en drogen gewoon op de auto spuiten en afpoetsen? Of op doekje spuiten en op de MINI aanbrengen?
Na het wassen en drogen opspuiten op de MINI; stukken van pakweg 30x30 cm per keer (voor dat stuk heb je echt maar een paar kleine spettertjes spraywax nodig). Doe dit vooral HEEL DUN, effect is dan het beste; omdat het uitpoetsen dan het makkelijkste werkt. Doe je dit te dik (en dat is snel gebeurd) wordt uitpoetsen een stuk lastiger. Met een fles Spraywax kun je zo echt jaren doen...

Wat ik doe: opbrengen met een pad (dezelfde als voor de vloebare wax), en uitpoetsen met een microvezeldoekje (van Meguiar's).
Gebruik nu de gewone NXT wax, maar af en toe wil ik gewoon snel mijn waslaag bijwerken dus lijkt de spray wax wel handig
Daar is inderdaad de spraywax voor bedoeld. Het kost wat minder tijd om op te brengen en uit te poetsen. Plus het curen (laten inwerken voordat je uitpoetst) duurt maar een kwartiertje. In wezen is de Spray wax een wat 'lichtere' vorm van de normale wax. Op een onbehandelde auto (zonder eerdere NXT Wax laag) zou ik de spraywax niet toepassen, de bescherming gaat dan maar een week of 2 mee. Het is dus inderdaad om snel en gemakkelijk de waxlaag bij te werken.

Zoals ik al schreef: even wassen, drogen en bijwerken met spraywax kan in een uurtje gepiept zijn, met een prachtig glanzend resultaat.

Uiteraard kan dit ook met de vloebare wax (maar dan ben je net even wat langer bezig). Heb je nog weinig Meguiar's producten, zou ik dat tientje wellicht eerst in andere producten steken. De spraywax zou ik aan een wat uitgebreidere collectie toevoegen.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”