Beste allemaal,
Vandaag via Marktplaats een JCW uitlaat kunnen kopen. Nu is de JCW uitlaat anders opgebouwd dan de standaard R53 uitlaat en past dit dus niet zomaar. Wie heeft er goede tips waar ik het ontbrekende stuk zou kunnen kopen? Of zijn er forumleden met andere slimme oplossingen?
Hierbij wat foto's. Volgens de verkoper is hij nauwelijks gebruikt en zo zien de dempers er ook wel uit.
Bij voorbaat dank voor het meedenken,
Martijn
JCW uitlaat op Cooper S
- MartijnvandeVelde
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- MaikR53
- Be Mini
- Locatie: Zaanstad
Bericht
Re: JCW uitlaat op Cooper S
Je kunt 2 dingen doen:
1: de uiltaat compleet maken en bij de dealer het missende deel (de middendemper) bestellen.
2: je cooper s uitlaat op het juiste punt afzagen en daar dmv een klem de jcw uitlaat monteren, je doet dan eigenlijk een middendemper delete.
1: de uiltaat compleet maken en bij de dealer het missende deel (de middendemper) bestellen.
2: je cooper s uitlaat op het juiste punt afzagen en daar dmv een klem de jcw uitlaat monteren, je doet dan eigenlijk een middendemper delete.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: JCW uitlaat op Cooper S
En even kijk met de ophangbeugels.
Er zit een verschil tussen pre- en facelift!
Altijd goed dit vooraf even te bekijken zodat je zeker weet dat het gaat passen voordat je iets afzaagt en een beugeltje niet past ...
Er zit een verschil tussen pre- en facelift!
Altijd goed dit vooraf even te bekijken zodat je zeker weet dat het gaat passen voordat je iets afzaagt en een beugeltje niet past ...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MartijnvandeVelde
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
Bericht
Re: JCW uitlaat op Cooper S
Ha Maik en BMX,
Dank voor jullie reacties. Persoonlijk vind ik het altijd fijn om de originele onderdelen in tact te houden en te bewaren.
Ik denk dat ik dus maar op zoek ga naar een oude uitlaat en die dan afslijp. Wat ik me nog bedacht: Is het stuk pijp van een "niet S" hetzelfde? Ofwel kan ik een goedkope uitlaat van een 1.4 of 1.6 mini aanschaffen en daar dan het stuk afslijpen?
Nogmaals dank voor het meedenken,
Martijn
Dank voor jullie reacties. Persoonlijk vind ik het altijd fijn om de originele onderdelen in tact te houden en te bewaren.
Ik denk dat ik dus maar op zoek ga naar een oude uitlaat en die dan afslijp. Wat ik me nog bedacht: Is het stuk pijp van een "niet S" hetzelfde? Ofwel kan ik een goedkope uitlaat van een 1.4 of 1.6 mini aanschaffen en daar dan het stuk afslijpen?
Nogmaals dank voor het meedenken,
Martijn
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Een Cooper heeft een andere diameter dan een S. Dus je hebt echt een S uitlaat nodig
Re: JCW uitlaat op Cooper S
Er is van dit type MINI geen 1.4, alleen een 1.6. Voor alle types.MartijnvandeVelde schreef: ↑10 jan 2022, 09:37Wat ik me nog bedacht: Is het stuk pijp van een "niet S" hetzelfde? Ofwel kan ik een goedkope uitlaat van een 1.4 of 1.6 mini aanschaffen en daar dan het stuk afslijpen?
Een Cooper heeft een andere diameter dan een S. Dus je hebt echt een S uitlaat nodig
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR
JCW uitlaat op Cooper S
Hi Martijn,
Je kan wat Maik al aangeeft je/ een standaard S uitlaat de voorkant van af halen zodat je een midden demper delete doet.
De JCW en De S pijp hebben dezelfde diameter.
En ik zie dat je de klem nog om de pijp hebt zitten van de JCW. ( die kost 32E bij de dealer nieuw, en roest je binnen een jaar vast en de moer niet meer los te krijgen )
De JCW heeft op het stuk vanaf de CAT tot waar de grote beugel/ raamwerk zit middenin de lijn de resonantie demper zitten. De S niets. dus gewoon een pijp.
Het scheelt je een hoop meer en paswerk als je al een "verrotte dempers" uitlaat van een S van de sloop zou halen en daar vragen of ze hem willen afslijpen tot aan waar hij de bocht maakt naar de eerste demper. ( ofzo)
Dan kan je zelf beslissen of je een pijp met die perfect passende flens overhoud, of er dan een extra demper tussen zet ( ander merk, Milltek? )
En even een paar borg-moeren die op de vastzittende bouten zitten van de S pijp halen.
Ik zal zo even wat foto's toevoegen*
^Robbert
Je kan wat Maik al aangeeft je/ een standaard S uitlaat de voorkant van af halen zodat je een midden demper delete doet.
De JCW en De S pijp hebben dezelfde diameter.
En ik zie dat je de klem nog om de pijp hebt zitten van de JCW. ( die kost 32E bij de dealer nieuw, en roest je binnen een jaar vast en de moer niet meer los te krijgen )
De JCW heeft op het stuk vanaf de CAT tot waar de grote beugel/ raamwerk zit middenin de lijn de resonantie demper zitten. De S niets. dus gewoon een pijp.
Het scheelt je een hoop meer en paswerk als je al een "verrotte dempers" uitlaat van een S van de sloop zou halen en daar vragen of ze hem willen afslijpen tot aan waar hij de bocht maakt naar de eerste demper. ( ofzo)
Dan kan je zelf beslissen of je een pijp met die perfect passende flens overhoud, of er dan een extra demper tussen zet ( ander merk, Milltek? )
En even een paar borg-moeren die op de vastzittende bouten zitten van de S pijp halen.
Ik zal zo even wat foto's toevoegen*
^Robbert
- MartijnvandeVelde
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
Bericht
Re: JCW uitlaat op Cooper S
Ha Robbert,
Dat is inderdaad een goede optie. Ga eens kijken of ik via de sloop wat kan vinden.
Dank ook voor de foto's dat geeft direct een beeld.
Groeten,
Martijn
Dat is inderdaad een goede optie. Ga eens kijken of ik via de sloop wat kan vinden.
Dank ook voor de foto's dat geeft direct een beeld.
Groeten,
Martijn
- MaikR53
- Be Mini
- Locatie: Zaanstad
Bericht
Re: JCW uitlaat op Cooper S
Wat ook nog kan is door een uitlaatbouwer een middendemper delete laten maken.
Die van mij is ooit bij HJS geweest.
Die van mij is ooit bij HJS geweest.
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Re: JCW uitlaat op Cooper S
Dan bedoel je de One-Bal mod toch Maik?
^Robbert
- MartijnvandeVelde
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
Bericht
Re: JCW uitlaat op Cooper S
De tip van BMX blijkt niet voor niets…
De ophangpunten van de JCW uitlaat zijn inderdaad anders dan op mijn facelift r53 S.
Ik ga dus nog maar eens even goed nadenken wat ik wil. Of deze uitlaat aanpassen (en het ontbrekende stuk regelen) of toch maar weer op marktplaats zetten en op zoek naar een complete uitlaat die één op één past.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De ophangpunten van de JCW uitlaat zijn inderdaad anders dan op mijn facelift r53 S.
Ik ga dus nog maar eens even goed nadenken wat ik wil. Of deze uitlaat aanpassen (en het ontbrekende stuk regelen) of toch maar weer op marktplaats zetten en op zoek naar een complete uitlaat die één op één past.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- robertok
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht Mijn R53 JCW -SYR
Re: JCW uitlaat op Cooper S
Wat je kan doen is lijken naar de punten van de S uitlaat en deze zo maken ( van je bestaande beugels.) ze zitten er gespiegeld op als het goed is.
Maar ik zou een andere gaan zoeken dan. Wellicht heb je er dan ook een midden pijp bij zitten!
OF! als je echt wil klussen..
Accubak omhoog plaatsen. R56 Diffusor en flow platen eronder met een R56 Factory Works uitlaat! ( dus geen R56 JCW uitlaat) google maar even
^Robbert
Maar ik zou een andere gaan zoeken dan. Wellicht heb je er dan ook een midden pijp bij zitten!
OF! als je echt wil klussen..
Accubak omhoog plaatsen. R56 Diffusor en flow platen eronder met een R56 Factory Works uitlaat! ( dus geen R56 JCW uitlaat) google maar even
^Robbert
- MartijnvandeVelde
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
Bericht
Re: JCW uitlaat op Cooper S
Haha, nu vind ik klussen helemaal niet erg, maar dat is wel een flink project en ik weet niet of ik zo ver wil gaan (wel een toffe uitlaat overigens).
Denk dus dat de JCW uitlaat in de verkoop gaat en dat ik verder ga kijken. Ben nu een beetje aan het oriënteren op een Gravity of Malian. Ben op zoek naar een wat steviger geluid, zonder dat het direct een hele smak geld kost. Beiden zijn complete cat-backsystemen en dus relatief makkelijk te installeren. Daarbij kan ik de originele uitlaat dan in tact houden en indien gewenst ooit weer terug plaatsen.
Denk dus dat de JCW uitlaat in de verkoop gaat en dat ik verder ga kijken. Ben nu een beetje aan het oriënteren op een Gravity of Malian. Ben op zoek naar een wat steviger geluid, zonder dat het direct een hele smak geld kost. Beiden zijn complete cat-backsystemen en dus relatief makkelijk te installeren. Daarbij kan ik de originele uitlaat dan in tact houden en indien gewenst ooit weer terug plaatsen.
- MaikR53
- Be Mini
- Locatie: Zaanstad
- MartijnvandeVelde
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
Bericht
Re: JCW uitlaat op Cooper S
@Robertok: begrijp ik goed dat jij nog een JCW middendemper hebt staan? Zou je daar eventueel vanaf willen? Ik mis dat deel namelijk nog.
Anders ga ik op zoek naar een andere oplossing. Je mag me altijd even een PB sturen.
Groeten,
Martijn
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Anders ga ik op zoek naar een andere oplossing. Je mag me altijd even een PB sturen.
Groeten,
Martijn
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Onze sponsors