Vorige maand mijn R52 (S) 2005 weer APK laten keuren en het viel me op dat voor de zoveelste keer, de remleidingen weer verroest waren wat dan weer APK afkeurpunt is, en dus gelijk weer extra reparatiekosten brengt. Ik heb de auto nu 14 jaar en volgens mij is dit al 4 of 5 keer een probleem geweest.
Tijd voor verandering, maar wat?
- zelf verven of tectyleren is vrij bewerkelijk, je kan er niet bij zonder brug en er zijn ook plekken waar je er niet zelf bij kan als je vanaf assteunen werkt tijdens het betere stoepsleutelen.
- volledig nieuwe standaard (pisbakkenstaal) leidingen terug?
- RVS remleidingen? , zijn die wel beschikbaar, en is dat dan ook echt een oplossing als je gewoon standaard remmerij hebt? (Gen1, R52 Cooper S non-JCW, bouwjaar 2005).
Hetzelfde probleem ook met mijn R55 clubman cooper .
remleidingen verroest - vervangen door RVS
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
remleidingen verroest - vervangen door RVS
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: remleidingen verroest - vervangen door RVS
Je kunt koperen remleidingen (laten) monteren.
Een goede monteur kan deze zelf op maat maken. Er is speciaal koperen leiding hiervoor te koop.
https://www.google.com/search?q=koperen ... 6564941406
Een goede monteur kan deze zelf op maat maken. Er is speciaal koperen leiding hiervoor te koop.
https://www.google.com/search?q=koperen ... 6564941406
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: remleidingen verroest - vervangen door RVS
Wat Niek hierboven aangeeft heeft Roel de Groot van GoGarage37 destijds bij mijn R56 ook de remleiding gerepareerd met een kopere leiding. Aan de achterzijde moesten beide remklauwen vervangen worden maar beide leidingen waren heel erg vast geroest.
Beide kapot gedraaid dus heeft hij beide gerepareerd door een stuk weg te halen en een koppelstuk met een stuk koper leiding te plaatsen, zit er al 4 jaar zonder problemen onder.
Succes Milco
Beide kapot gedraaid dus heeft hij beide gerepareerd door een stuk weg te halen en een koppelstuk met een stuk koper leiding te plaatsen, zit er al 4 jaar zonder problemen onder.
Succes Milco
Onze sponsors