Afterparty MINI E dag 18-10-2011 filmpje pag.3

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

18 okt 2011, 23:57

die zwarte Coupe S is in het wild wel lekker.. :shock:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

19 okt 2011, 01:26

Wel lachen dat jullie naar Leidschendam zijn gereden om te gaan tunnelblêren .... met een Mini-E :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

19 okt 2011, 09:09

Marcel Always Open schreef:Wel lachen dat jullie naar Leidschendam zijn gereden om te gaan tunnelblêren .... met een Mini-E :mrgreen:
En een herrie dat we gemaakt hebben :wink: :mrgreen: !!
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

19 okt 2011, 09:23

Die E is gaaf, maar qua uiterlijk hadden ze wel wat meer hun best kunnen doen. Hadden ze nu een S bumper gemaakt zonder uitlaatuitsparing zou het er nu niet zo retarded uitzien. Wat moet je daar nu mee... goeie plaats voor een trekhaak mss? Voorbumper is ondertussen ook al niet meer de recentste. Beetje vaag dat je nu al met een "oude" rondrijdt...

Mis je niet enorm de beleving in die E als je het zonder geluid moet doen?
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

19 okt 2011, 09:33

een woord: WOW :yeah


wat was dat vet gisteren!!!
ik heb me zo gruwelijk goed vermaakt!!

De ontvangst was, zoals gezegd, helemaal goed. In de mooie (nog redelijk nieuwe) showroom van MINI Nederland, waar je geen auto's kan kopen (:lol:), werden we ontvangen met een bakkie en chocola/koek. Buiten natuurlijk al direct gespot wat er nog meer gereden kon worden, want dat stond netjes achter pionnen. Dat moest dus een JCW worden, want we (Frenk en ik) hadden echt zin om te vlammen.

Toen we te horen kregen dat wij als eerste in de andere MINI's mochten rijden (hoewel de planning anders zei), wilden wij natuurlijk zo snel mogelijk die JCW bemachtigen! Helaas waren Jan en Maarten ons voor met de Coupe JCW, maar die Hatch was natuurlijk niet onaardig :lol:

Eerst heerlijk uitleven in een JCW Hatch! Iedereen voor de sokken gereden in Rijswijk en omgeving! En keihard gelachen met Frenk :mrgreen: :mrgreen:
stel idioten in een MINI..... >) >)

Na een korte pauze, met lekkere soep, (rijkelijk) belegde broodjes en broodjes kroket, zijn we weer op pad gegaan. Nu met de MINI E. Als eerste stapte Frenk in en die vond de automaat maar niks.. hij doet namelijk niets als je je rem los laat, iets wat je wel verwacht bij een "gewone" automaat.

Anywho, we gingen op weg nadat Frenk de auto "onder de knie" had..
Onderweg moest er eigenlijk continue gas gegeven worden, want die MINI remt uit zichzelf!! Daarmee laad hij de batterij weer op, dus zodra je je gaspedaal los laat, gaan ook direct de remlichten aan omdat de dynamo aanslaat. En wat remt dat ding dan al hard zeg, je hoeft bijna niets meer te doen als je op een stoplicht afkomt.

We zijn een stukje Rijswijk ingereden, richting Voorburg. Al snel kwamen we erachter dat die MINI E wel erg snel leeg liep. Of dat nu aan ons lag (zware voet :lol: ) of dat die niet voldoende kon bijremmen, geen idee. Bij vertrek werd er al aangegeven dat we juist binnendoor moesten rijden, want dan kon je vaak op stoplichten af, zodat ie bij kon laden.

Na een poosje zijn we omgekeerd omdat de actieradius wel erg hard omlaag ging. We hebben gewisseld zodat ik ook nog even kon ervaren hoe zo'n MINI Metro rijd.. Zo klonk hij dus inderdaad, dat gezoem van de elektromotor die m aandrijft.
Beetje gespeeld met het hele gassen en dynamo opladen, een keer expres een noodstop gemaakt (en dat doet ie bijzonder goed met al die batterijen achterin) en we waren weer terug bij het hoofdkantoor..

De mevrouw van PR was verbaasd dat we weer zo vroeg terug waren, want met die JCW hielden we het wel even uit..
"Hij is leeg" riepen wij meteen met een big smile :mrgreen:
De verbazing werd er niet minder op..
nog even onder de kap gekeken naar de oversized broodbox die erin zat en de enorme dynamo..

Na een kort frisje, merkten we op dat de S Coupe weer terug kwam, dus wij aarzelden niet en vroegen of we nog een rondje mochten, omdat we die Coupe toch wel even aan de tand wilden voelen.
Toen wij naar buiten liepen, kwam zelfs de JCW weer terug, dus hebben we snel geruild (en wat had dat ding op z'n kloten gehad door die mensen...) en zijn we op pad gegaan.

Even heen en weer over de snelweg en de tunnels bij Leidschendam gepakt. Wow wat een kanon!! Heerlijke machine.
Het zicht is ruk, de ruimte is ruk, de stoel zit te hoog en er kan niemand achter, maar wat een beest! Ligt vele malen beter op de weg dan de JCW Hatch waar we ervoor in hadden gereden! Heerlijk! 8) 8)

echt, ik ga sparen voor een JCW :yeah



MINI Nederland, bedankt voor dit bijzondere event. Dit soort zaken zijn top en ik denk een must in de MINI community!
Berthil, Kees en Annet, bedankt dat ik mee mocht :mrgreen: :mrgreen:


p.s.: ik heb nog wat filmpjes, die zal ik uploaden.. >) >)
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10010
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

19 okt 2011, 09:59

Klinkt allemaal erg leuk! 8)
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

19 okt 2011, 10:02

Woosh! schreef: (en wat had dat ding op z'n kloten gehad door die mensen...
Jaja...door "die mensen" :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

19 okt 2011, 10:05

GreyCooperS schreef:
Woosh! schreef: (en wat had dat ding op z'n kloten gehad door die mensen...
Jaja...door "die mensen" :mrgreen:

:mrgreen:
burn rubber not your soul

Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

19 okt 2011, 10:07

R56 JCW







MINI E
(vooral de lach zegt genoeg....)


The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

19 okt 2011, 10:08

franklyn85 schreef:
GreyCooperS schreef:
Woosh! schreef: (en wat had dat ding op z'n kloten gehad door die mensen...
Jaja...door "die mensen" :mrgreen:

:mrgreen:
nee, nou doel je op de Hatch... :mrgreen:

de coupe was al afgetrapt voor wij erin stapten :lol: :lol:
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

19 okt 2011, 11:30

:lol:
Klinkt als een leuk event. Dank jullie allen voor het delen van de ervaringen!
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Gebruikersavatar
Tijntjuh
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 1465
Lid geworden op: 27 okt 2010, 20:03

19 okt 2011, 18:39

GreyCooperS schreef:Idd erg leuke ontvangst, lekkere koffie met chocolaatje erbij en daarna rijden...

Eerst een stuk in de Countryman S automaat...wilde graag eens in een CM rijden, omdat het een van de potentiele opvolgers van de huidige Mini zou kunnen zijn...

Viel mij helaas erg tegen...zeker icm de automaat gewoonweg te traag (iig qua beleving) Automaat past eigenlijk niet bij het karakter van de auto. Misschien is een roerstok beter qua beleving, maar na deze rit ben ik stiekem een beetje teleurgesteld...

Daarna de Mini E...gaaf ding man!! :lol:
Eigenlijk een golfkarretje on steroids...bakken koppel en geruisloos...echt cool!
Wel jammer dat er 0 opties op dat ding zaten, maar goed...dat is niet het idee erachter...

Uiteindelijk nog een stuk gereden in de Coupe S (dank je wel Annet :wink:)
Deze kar komt weer lekker in de buurt van een R53...laag, donker (zeker met zwarte hemel) redelijk strak geveerd en lekker veel power...deze zie ik wel zitten :lol:
Zicht naar achteren is bagger, zeker met de vleugel omhoog...en die wil je altijd omhoog, want staat gaaf :mrgreen:
Beetje jammer dat als je hem handmatig omhoog zet en de auto na bereiken van de 80 er daarna weer onderzakt, de vleugel vanzelf weer omlaag gaat..

Geslaagde avond dus! Mini NL, Berthil en Kees en Annet bedankt voor de leuke avond..

Wij zaten wel erg op 1 lijn met deze ritten, dus kan het niet beter zeggen..
Heb er heel erg van genoten en ben blij dat ik deze kans heb gekregen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

19 okt 2011, 20:49

Woosh! schreef:Toen we te horen kregen dat wij als eerste in de andere MINI's mochten rijden (hoewel de planning anders zei), ...
Even ter verduidelijking, ik had ze gevraagd of ik aub eerst in de Mini-E mocht vanwege avond"verplichtingen"
vandaar dat MINI NL de planning iets omgegooid heeft. Ik was erg dankbaar :wink: :rijden :icon_top: Ik hoop/ga ervan uit dat jullie daar niet door benadeeld zijn geworden! if so : sorry :oops: all my fault :oops:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

19 okt 2011, 22:17

@ Marcel: was wat mij betreft geen probleem :wink: !
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

19 okt 2011, 22:22

Yup..no worries Marcel :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag

Terug naar “Afterparty”