ET waarde 16 inch wielen F 56

Vanaf 2014
@@lgra
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2014, 18:57

Re: ET waarde 16 inch wielen F 56

02 nov 2014, 09:44

Hebben ze allemaal. Let maar eens op de ventielen die zien er anders uit.

Daarnaast is het sinds 2014 een eis voor alle nieuwe auto, s. Mini had het dus al, maar ze hebben helaas toch gemeend dat het nu met sensoren moet ipv afrolomtrekmeting. :evil:
:wink:
Also: BMW E46 325 CI Cabrio - Alfa Romeo Giulia Super 2.0
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: ET waarde 16 inch wielen F 56

02 nov 2014, 09:45

ik ga even kijken naar de ventielen ;)
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

ET waarde 16 inch wielen F 56

02 nov 2014, 09:51

wow een ventiel voor 70 euro (nr.6)

duurste ventiel wat ik ooit gezien heb :-)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: ET waarde 16 inch wielen F 56

03 nov 2014, 16:08

€ 1.050 is dan inderdaad niet duur als nieuwe complete set inclusief de bandenspanningssensoren.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: ET waarde 16 inch wielen F 56

03 nov 2014, 16:36

moeten die sensoren met nieuwe banden dan ook weer vervangen worden of kun je dat overzetten?
Afbeelding
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: ET waarde 16 inch wielen F 56

03 nov 2014, 22:14

speedy schreef:moeten die sensoren met nieuwe banden dan ook weer vervangen worden of kun je dat overzetten?
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, Speedy :oops:

In mijn geval moet ik 4 losse bandenspanningsensoren kopen en laten monteren met debnieuwe winterbanden en nieuwe velgen. In mijn zomerbanden en bijbehorende zomervelgen combinatie hou ik gewoon de huidige bandenspanningssensoren.

In theorie zou je de bandenspanningssensoren kunnen overzetten van de zomerset naar de winterset, maar volgens mij moet je band van de velg worden verwijderd om je sensor te verwijderen. :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: ET waarde 16 inch wielen F 56

03 nov 2014, 22:24

dat wou ik dus weten ;)
Omdat je een ventiel ook niet twee keer kunt gebruiken vroeg ik mij af of je die sensoren wel kunt hergebruiken.
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: ET waarde 16 inch wielen F 56

03 nov 2014, 22:28

Dit is de reden waarom bij bepaalde merken mensen de bandenspanningssensor laten uitschakelen je kan ze namelijk niet overzetten Daiel, en het kost dus een relatief godsvermogen elke keer als je banden koopt je kan het gokken dat het goed gaat bij het verwisselen maar het gaat vaak fout. Dus als ik een F56 zou hebben zou ik die dingen meteen laten uitschakelen.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: ET waarde 16 inch wielen F 56

03 nov 2014, 22:30

ik hecht ook geen waarde aan controle systeem want merk wel als een band lek is :-)
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: ET waarde 16 inch wielen F 56

03 nov 2014, 22:38

speedy schreef:ik hecht ook geen waarde aan controle systeem want merk wel als een band lek is :-)
Daar is het ook niet voor bedoeld he :wink: Bij een verkeerde spanning is je verbruik hoger dus en dat is niet goed voor de konijnjes en de regenwouden en zo. Dus het is meer om de spanning van je banden optimaal te houden en dus geen onnodig brandstofverbruik te hebben. Uitschakelen die zooi en eens in de 2 weken even de spanning meten. Je zit met dit bus systheem ook meteen vast aan de dealer want je word aangeraden nieuwe sensoren te kopen als je nieuwe banden neemt. En die sensoren verkopen alleen de dealers want als je nieuwe koopt dan moeten ze ook geactiveerd worden. Mijn Vectra GTS had destijds zo'n zelfde systheem. Ook in de ventielen dus het verkooppraatje dat dit een nieuw systheem is is kul want het is al relatief achterhaalt
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: ET waarde 16 inch wielen F 56

04 nov 2014, 08:42

De sensoren worden niet alleen door dealers verkocht. Dat is een misvatting. Je moet alleen wel de juiste sensoren kopen :)

Een beetje goede bandenboer kan ook de juiste sensoren leveren en monteren.

Ik vroeg me wel af of het systeem uitgezet kan worden en zo ja, hoe dan. Ik neem aan dat als ik banden monteer zonder sensor dat de auto een foutmelding geeft. Weten jullie dat hoe dit zit?
Gebruikersavatar
Joop!
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jul 2014, 02:06

Re: ET waarde 16 inch wielen F 56

08 nov 2014, 10:23

Dat zal vast uit te coderen zijn. Dus wellicht iemand op het forum die hier meer kijk op heeft.

Ik loop hier namelijk ook tegenaan in mijn zoektocht naar een opvolger voor de Bimmer, omdat sinds dit jaar inderdaad die ventielen met sensor verplicht zijn. Die 4x €70,- is een heel bedrag voor iets wat in mijn ogen geen toegevoegde waarde heeft als je netjes regelmatig je bandenspanning checkt! Maar omdat halve volksstammen dat niet doet en met gevaarlijk lage bandenspanningen rond rijdt stelt men het verplicht. >:(
Ze zijn idd ook buiten de dealer te kopen voor minder, maar belangrijk is om te checken of ze ook met het iDrive systeem kunnen communiceren.

Die sensoren gaan geloof ik wel een paar jaar mee, maar als het batterijtje er mee uitscheidt, dan kunnen de banden er wel vanaf, wat ook weer extra kosten met zich mee brengt (4 nieuwe ventielen en bandenwissel).
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: ET waarde 16 inch wielen F 56

08 nov 2014, 18:03

Helemaal eens met je Joop.

Van de week ben ik nog even langs de dealer gegaan om duidelijkheid te krijgen. Het antwoord kan je wel raden vermoed ik. :wink:

Uiteindelijk heb ik nu wel via de bandenboer de opdracht gegeven om de winterbanden en velgen te voorzien van de sensoren. e 250,- in totaal. Ik heb me er bij neergelegd. Een paar nieuwe speakers in de auto moeten maar even wachten 8)
M-Jay
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2014, 11:47

Re: ET waarde 16 inch wielen F 56

30 nov 2014, 09:52

Maandag krijg ik mijn F56 en was ook opzoek naar winterbanden. Op Marktplaats kwam ik een advertentie tegen voor de sensoren € 199,99 voor een set. Dat scheelt weer wat in de kosten :)
Ook zie ik dat de sets die MINI Nederland op hun site aanbiedt in Duitsland een stuk goedkoper zijn, bijvoorbeeld hier.
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: ET waarde 16 inch wielen F 56

30 nov 2014, 10:06

Had ik ook gezien inderdaad. Ga je ze daar halen? Ik wilde voor mijn wintervelgen uiteindelijk naar een niet-mini velg dus ging mijn zoektocht verder. :) Vanmiddag ga ik ze er onder zetten.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”