Nurburgring Zondag 13 september

Net zoals met je vakantie, op het laatste moment een meet.
Meani
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: +- Zwolle
Berichten: 590
Lid geworden op: 23 mar 2007, 12:12

Nurburgring Zondag 13 september

12 sep 2009, 09:26

Als het zondag niet regent rij ik rond 9.00 uur naar de ring.
Eindelijk de eerste keer zelf rijden. Heb er al zin in.

Zijn er nog meer mensen van hier die er zondag toevallig heen gaan??

Zo ja, tot zondag. :)
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck
Afbeelding
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

12 sep 2009, 09:50

Ik ga maandag als het weer mee zit :D
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Lage Zwaluwe
Berichten: 1421
Lid geworden op: 10 mei 2007, 10:36

12 sep 2009, 12:23

Hoe werkt dat nou, zo'n rondje rijden? Ik heb echt geen idee hoe het werkt of wat het kost. Maar ik zou wel graag binnenkort een keer willen rijden!

Gr.!
Ossie
The Calendar Guy
Locatie: Haarlem
Berichten: 2539
Lid geworden op: 23 sep 2007, 13:43

12 sep 2009, 15:23

Hebben we je aangestoken, Meani? :mrgreen: :mrgreen:

Heel veel plezier en rijdt voorzichtig!!

In het voorjaar ga ik wel weer mee.

@Mitchell: Het kost €22,- per rondje. Je koopt een kaartje en rijdt met je Mini naar de slagboom, haalt je kaart erlangs en gaaaaaan........!

Meer info vindt je hierzo.
Bekijk het safety-filmpje en lees ook even de baan regels.

Have FUN!!

Ossie
Afbeelding
Mats
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1246
Lid geworden op: 13 apr 2008, 17:30

13 sep 2009, 20:46

En hoe was het? Ik wil zelf ook echt heel graag, staat op nr. 1 van mijn lijstje. Morgen even bellen naar de Leasemaatschappij hoe die er over denken :roll:
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

14 sep 2009, 16:56

Mats schreef:En hoe was het? Ik wil zelf ook echt heel graag, staat op nr. 1 van mijn lijstje. Morgen even bellen naar de Leasemaatschappij hoe die er over denken :roll:
Ik kan je het antwoord daarvan waarschijnlijk al vertellen? :mrgreen:
Afbeelding
Mats
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1246
Lid geworden op: 13 apr 2008, 17:30

14 sep 2009, 18:15

Heb inmiddels inderdaad het antwoord.... Ben niet verzekerd op de baan, bij schade kan ik nog proberen de openbare weg op te komen dan is ie wel verzekerd is me verteld. Echter mocht het fout gaan kan het me mn baan kosten en zijn alle kosten van de auto voor mij. Denk dat dat even te veel risico is momenteel. Over een paar jaar koop ik wel een eigen en dan ga ik wel eens langs (of ondertussen met een andere auto mocht die mogelijkheid zich voordoen).
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

14 sep 2009, 18:45

Buiten de schade aan je auto komt daarbij nog de eventuele schade die je bij anderen veroorzaakt als je schuld hebt en de reparatiekosten van de baan (250 Euro per meter vangrail) en afsleepkosten de ring af (160 Euro).

Stel je raakt dus de macht over het stuur kwijt, tikt een GT3 van de baan af de vangrail in en je schraapt jezelf over een lengte van 25 meter over de vangrail dan lopen de kosten zeker op tot boven de 50.000 Euro. Als je jezelf al de vraag moet stellen of de verzekering de schade dekt is het niet raadzaam naar de Ring te gaan en er op te rijden.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

14 sep 2009, 19:00

Verstand op 0 en gas geven!

Heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan toen glibberend en glijdens op Zandvoort aan het knallen was in maart...
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

14 sep 2009, 19:13

Berthil schreef:Buiten de schade aan je auto komt daarbij nog de eventuele schade die je bij anderen veroorzaakt als je schuld hebt en de reparatiekosten van de baan (250 Euro per meter vangrail) en afsleepkosten de ring af (160 Euro).

Stel je raakt dus de macht over het stuur kwijt, tikt een GT3 van de baan af de vangrail in en je schraapt jezelf over een lengte van 25 meter over de vangrail dan lopen de kosten zeker op tot boven de 50.000 Euro. Als je jezelf al de vraag moet stellen of de verzekering de schade dekt is het niet raadzaam naar de Ring te gaan en er op te rijden.
Bestaat er niet iets als een speciale verzekering voor op de Ring of op het circuit in het algemeen?
Ossie
The Calendar Guy
Locatie: Haarlem
Berichten: 2539
Lid geworden op: 23 sep 2007, 13:43

14 sep 2009, 20:38

denizg schreef:
Berthil schreef:Buiten de schade aan je auto komt daarbij nog de eventuele schade die je bij anderen veroorzaakt als je schuld hebt en de reparatiekosten van de baan (250 Euro per meter vangrail) en afsleepkosten de ring af (160 Euro).

Stel je raakt dus de macht over het stuur kwijt, tikt een GT3 van de baan af de vangrail in en je schraapt jezelf over een lengte van 25 meter over de vangrail dan lopen de kosten zeker op tot boven de 50.000 Euro. Als je jezelf al de vraag moet stellen of de verzekering de schade dekt is het niet raadzaam naar de Ring te gaan en er op te rijden.
Bestaat er niet iets als een speciale verzekering voor op de Ring of op het circuit in het algemeen?
Op dit forum is een kleine discussie hierover.
Er is volgens mij geen speciale verzekering, je moet even goed jou eigen polisvoorwaarden doorlezen.
De kans is dat de schade wordt uitbetaald, maar je krijgt wel een negatieve vermelding achter je naam met alle gevolgen van dien.
M.b.t. eigen letsel heb ik voor deze dag op de Ring een extra all-in reisverzekering afgesloten.
Afbeelding

Terug naar “Last Minute Meet”